VIBORGegnens Erhvervsråd

Indlæser

Persondata workshop - Her får du styr på din virksomheds persondata


Dato og tid

Tirsdag d. 24. april 2018 kl. 09:00 til 16:00

Tilmeldingsfrist

Søndag d. 22. april 2018 kl. 23:55

Sted

BDO Lounge
Tingvej 7, 2 sal
8800 Viborg
Denmark

Arrangør

VIBORGegnens Erhvervsråd
+45 8725 5151
ver@ver.dk

Persondataforordningen, også kaldet General Data Protection Regulation (GDPR), træder som bekendt i kraft maj 2018, og den sætter en række nye skærpede krav til europæiske virksomheder om, hvordan de skal behandle persondata både for kunder og medarbejdere. Men på hvilken måde har den relevans for dig? og hvad skal der konkret handles på i din virksomhed fra maj 2018?

I samarbejde med Leoni advokaterne og PersondataSupport tilbyder vi derfor denne handlings-orienterede workshop i to dele - i alt 1 ½ dag hvor vi hjælper dig med kortlægning, risikovurdering og juridisk dokumentation jf. Persondataforordningen

Workshoppen giver desuden adgang til følgende ressourcer:

  • Adgang til GDPR-portalen fra Persondata Support med skabeloner og guidelines for implementering af Persondataforordningen
  • 1 års fuldt abonnement til GDPR-portalen
  • Overblik over arbejdsprocesser hvori der indgår persondata
  • Overblik over opgaver som skal løses for at overholde Persondataforordningen
  • Et arbejdsark med de få opgaver du skal udføre efterfølgende

Pris for 2 personer: 12.000kr + moms. Der sælges ikke 1. stk.

Prisen er for 2 personer og dækker alle workshoppens dele inklusiv workshop 1. og 2. Betales ved tilmelding til workshop 1.
HUSK at medbringe Laptop (skal kunne bruge WiFi)


NB: Workshoppen er for virksomheder med  2 - 10 ansatte dog ikke for virksomheder inden for sundhedsbranchen så som læger.


Program for workshop del 1.

1. Velkomst & præsentation af din workshop leder

2. Lyn GDPR-guide – 30 min
  • Formål
  • Principper
  • Databehandler konstruktion
  • Lovligt grundlag
  • Overførsel til 3 lande
3. Inspiration til kortlægning – 30 min
  • Hvad er en arbejdsproces?
  • Opgave – brainstorming om arbejdsproces (udlevering af inspirationsark)
  • Fælles gennemgang af en arbejdsproces (f.eks. modtagning af ansøgning eller salg)
  • Hvor specifikt skal det være?

4. Kortlægningen af din virksomheds behov - 2 timer (workshop)

kl. 12.00 Frokost pause

5. Fortsættelse af kortlægning – 1 time (workshop)

6. Introduktion + udarbejdelse af juridisk dokumentation – 2 timer

  • Samtykke til nyhedsbrev
  • Oplysningspligt kunder, evt. i form af privatlivs- og cookie politik
  • Samtykke og oplysningspligt medarbejdere
  • Persondatapolitik (bl.a. hvordan imødekommer vi de reg. rettigheder + anmeldelse af brud)
  • Databrudslog
  • Medarbejderhåndbog og it-sikkerhed og behandling af personoplysninger hvis relevant
  • Databehandleraftale 
7. Hvad så nu? - 30 min.
  • Vedligeholdelse og implementering
  • Spørgsmål
  • Hvad skal i gøre når i kommer hjem (ark) 


Program for workshop del 2. d. 26 april, 2018. fra kl. 12-16.

1. Opfølgning på workshop 1 og fokus på forskellige konkrete huller i deltageres dokumentation 

2. Konkrete huller/gaps – 2 timer

3. Hvordan når I mål med resten af opgaven, og hvordan dokumentationen holdes ajour – 1 time

Tak for i dag.


VIBORGegnens Erhvervsråd

Find vej til arrangementet

Kontaktinformationer til arrangør

VIBORGegnens Erhvervsråd
+45 8725 5151
ver@ver.dk