Indlæser
Værktøjskursus: Digitalisering af økonomifunktionen
Dato og tid
Onsdag d. 16. september 2020 kl. 08:00 til 11:15
Tilmeldingsfrist
Torsdag d. 10. september 2020 kl. 23:55
Sted
FUNHALL Event- og Konferencecenter,
Venøvej 1,
8800 Viborg
FUNHALL Event- og Konferencecenter
Venøvej 1
8800 Viborg
Værktøjskursus: Digitalisering af økonomifunktionen
Arrangementsbeskrivelse
Kan vi frigøre ressourcer inden for økonomi og administration, og minimere risici i vores virksomhed ved at digitalisere mere?
Få et overblik over mulighederne indenfor området og konkrete bud på, hvordan du kan tage næste skridt.
Digitalisering handler om at frigøre ledelsens og medarbejdernes tid, så de kan fokusere på kunder og forretningsudvikling, samtidig med risici minimeres.
Udviklingen indenfor systemer, der effektiviserer og frigør ressourcer i virksomhedens økonomifunktion og administration, er gået meget stærkt indenfor de sidste fem år. Og systemer og værktøjer, som tidligere kun var tilgængelige som dyre løsninger til store virksomheder, kan nu let implementeres hos de fleste virksomheder, uanset størrelse og branche.
Deltag i dette værktøjskursus om digitalisering i økonomi- og administrationsfunktionen, og få et overblik over mulighederne, indenfor området, samt konkrete bud på, hvordan du kan tage næste skridt.
Program:
08.00 Kaffe & registrering
08.15 Velkommen
08.20 Rundt-om-bordet-networking
08.50 Indlæg ved EINFACH - del I
09.45 Pause
10.00 Indlæg ved EINFACH - del II
11.15 Tak for i dag
Kurset er baseret på praktiske erfaringer med virksomheder.
Hvad kan du forvente at få svar på eller værktøjer til at arbejde videre med?
- Hvordan kan digitalisering frigive tid hos ledelse og medarbejdere i økonomi- og administrationsfunktionen?
- Hvordan kan digital bogføring understøtte min forretning og kunderelationer og nedbringe risikoen i min virksomhed?
- Hvordan kan digitalisering i økonomi- og administrationsfunktionen understøtte vækst?
- Hvilke metoder kan vi anvende til at vurdere, hvilke områder vi skal sætte ind på, og i hvilken rækkefølge?
- Får vi overhovedet udnyttet de funktioner vi har i vores nuværende systemer?
- Hvordan spiller nye økonomisystemer sammen med de forretningssystemer, som anvendes i hverdagen?
- Indenfor hvilke områder har andre automatiseret/digitaliseret (løn, rejseafregninger, bilag, betalinger, time-/sagsstyring, kasseapparater, webshops og genfakturering af abonnementsordninger)?
- Hvilke fordele ligger der i at være papirløs?
- Hvilke ressourcer kræver det af min virksomhed og medarbejderne at digitalisere?
- Hvordan kommer min virksomhed i gang med digital bogføring?
Dagens indlægsholdere:
Adm. direktør Grith Høgmark, EINFACH
10 års erfaring med papirløst bogholderi og implementering af flere effektive cloudbaserede regnskabs- og administrationssystemer.
Salgsdirektør Jesper Holm-Pedersen, EINFACH
20 års erfaring med økonomistyring fra både større organisationer og SMV’er. Mange års erfaring med implementering af ERP-systemer til både handels-, produktions- og projektvirksomheder.
Dette værktøjskursus henvender sig til:
Ledere og medarbejdere, der ønsker inspiration til at frigøre ressourcer og minimere risici i deres økonomi- og administrationsfunktion via digitalisering.
Hvad koster det?
Medlemmer: Gratis
Øvrige: 995 kr. + moms
Bemærk: Værktøjskurset er gratis for medlemmer af VIBORGegnens Erhvervsråd. Andre kan deltage som gæst mod betaling. Ved indmeldelse i Erhvervsrådet i den efterfølgende uge, refunderes deltagerbetalingen.
Der opkræves et NO SHOW gebyr på 500 kr. ved udeblivelse uden afbud.
Fotos fra arrangementet kan blive brugt i vores markedsføringsmateriale og på vores digitale platforme - blandt andet vores LinkedIn-profil, som du kan se her. Deltagerliste bliver gemt i vores database til intern statistik.
Se hvordan vi beskytter dine data her.
Find vej til arrangementet
Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >